ODRŽAN NAJVEĆI SKUP PLANINSKIH CENTARA REGIONA NA KOPAONIKU

SKIJALIŠTA SRBIJE UGOSTILA NAJZNAČAJNIJE PLANINSKE CENTRE IZ 9 ZEMALJA 

Prethodnih nekoliko dana Kopaonik je bio centar susreta predstavnika 20 planinskih centara iz 8 zemalja regiona i kompanija iz oblasti infrastrukture, razvoja i digitalizacije centara. Sada već davne 2013 godine Skijališta Srbije su u saradnji sa Centrom za istraživanja i studije turizma razvila brend "MoReSCE" koji je na svakih 5 godina okupljao lidere u industriji planinskog turizma. 

Nakon pandemije koja je oštro pogodila industriju turizma i paketu sa klimatskim promenama uticala na razvoj planinskih centara, tema ovogodišnjeg skupa se odnosila na investicije i inovacije a upravo sa ciljem unapređenja konkurentnosti, boljeg pozicioniranja i lakše dostupnosti. Planinski centri iz Srbije, Slovenije, Bosne i Hecegovine, Severne Makedonije, Crne Gore, Rumunije, Bugarske i Turske su bili prisutni zajedno sa liderima u industriji vestačkog osnežavanja, planiranja i razvoja i digitalizacije koji su u konstruktivnoj atmosferi razgovarali o temama virtuelnih šopova za ski karte, produžavanju letnje i zimske sezone, oporavku centara nakon kriza i mnogim drugim temama koje utiču na konkurentnost i razvoj. 

Samit planinskih centara Centralne Evrope "MoReSCE" održan je na Kopaoniku u hotelu "Viceroy" u trajanju od 28. do 30. marta. Samit je okupio eminentne stručnjake iz ove industrije, a organizovan je od strane "Skijališta Srbije" i Centra za turističko istraživanje i studije turizma. Slogan ovogodišnjeg skupa je "Investicije i inovacije u planinskim centrima". Kako je ova industrija dosta bila pogođena pandemijom, ali i ratom i klimatskim promenama, ključne teme su se ticale investicija, unapređivanja i daljeg razvoja ski-centara. 

Uz učešće preko 100 delegata, predstavnika Ministarstva turizma i omladine Srbije i Ministarstva ekonomskog razvoja i turizma Crne Gore, MoReSCE je i ovaj put pozicionirao Srbiju kao lidera u oblasti razvoja planinskih centara a Skijališta Srbije za primer najboljih praksi. Posebno nas je radovala promocija "hrane nultog kilometra" Kopaonika i vina iz Fruškogorskog vinogorja sa učešćem 7 vinarija i jednog proizvođača sira.