Љевнаић за Информер: Иза нас је најуспешнија сезона у ски центрима

09. 09. 2013.

Вршилац дужности генералног директора Јавног предузећа Скијалишта Србије Дејан Љевнаић истиче да су протекле зиме оборени сви рекорди када је реч о српским скијалиштима. „Током зиме српски скијашки центри забележили су огромну посећеност. Претходна сезона била је најуспешнија од када постоји Јавно предузеће Скијалишта Србије, а 30 посто већи промет од продаје ски карата је најбољи доказ, каже Љевнаић у интервјуу Информеру.

Који су даљи планови?

Ранијих година много је уложено у скијашку инфраструктуру. Скијашке стазе су најуређеније у региону, а могу да се пореде и са озбиљним, великим ски центрима широм света. Надамо се да ћемо остварити све идеје за модернизацију, а то су шестоседи на најполуларнијим стазама Крчмар и Гвоздац.

Како да српске планине буду пуне током целе године?

На Копаонику, Торнику и Старој планини постоје руте за планински бизиклизам, жичаре су опремљене адаптерима за пренос бицикала. На Копаонику је постављен зип лине, боб на шинама, тјубинг стаза, а слични садржају граде се и на Златибору.

Да ли намеравате да развијете још неку планинску дестинацију?

У плану је да се салокалним самоуправама укључимо у пројекат изградње ски центра Голија, који би већ 2015/2016 требало да почне с радом, ако све буде текло по плану.

Шта је још потребно да би српска скијалишта била конкурентна у односу на европске ски центре?

Потребни су промоција и популаризација преко туристичких организација, затим, да добијемо организовање неког од ФИС такмичења и да повећамо број скјаша.

Шта намеравате да предузмете кад је реч о привлачењу страних гостију?

Интересовање за наше ски центре је велико, а највише из региона. Интересантно је да је код Румуна Копаоник веома тражена дестинација. Само у прва четири месеца ове године на Копаонику је забележен пораст у доласцима гостију за 15,5 одсто, а у ноћењима 13,4 процената у односу на исти период 2012. године. Скијалишта Србије зато интензивно ради на промоцији путем домаћих и страних медија, али и учешћем на међународним сајмовима и стручним скуповима посвећеним туризму и зимским спортовима.

Имају ли наше планине имају потенцијала да постану конкурентне по ценама и квалитету другим скијашким центрима у региону?

Анализе нам показују да се све више наших грађана се враћа у домаће ски центре. Ски карте су далеко најјефтиније, чак и у нашем региону, а посебно када се пореде са западним ски центрима. Сва три ски центра комплетно су покривене системом за вештачко оснежавање. Скијашка сезона је продужена и до пет месеци, а нови садржаји их сваке године чине све интересантнијим.

Планирате ли да коригујете цену ски паса, како би он био приступачнији?

Ски пас у Србији је убедљиво најјефтинији у Европи.  Ако упоредимо два ски центра слична по величини и капацитету, Копаоник и Банско, Ево пример два приближна ски центра, Копаоник и Банско, видимо да је седмодневни ски пас на Копаонику око 90 евра, док је иста таква карта у Банском 160 евра.

Шта ћете предузети да бисте омасовили овај вид зимске рекреације у Србији?

Интензивно радимо на томе. За почетак потребно је да овај спорт колико можемо приближимо најмлађима.

СТВАРАМО УСПЕШНЕ СКИЈАШЕ

Расте број скијаша, али смо и даље непрепознатљиви по скијашким успесима у европским и светским такмичењима. Да ли су на видику неки нови шампиони?

 Ове године смо започели сарадњу са Невеном Игњатовић, нашом тренутно најбоље рангираном скијашицом. Али то није довољно да би скијање постало популарно. Управо због тога смо током протекле сезоне обезбедили бесплатно скијање за децу са територија општина на којима се налазе ски центри.