MoReSCE: Razmena iskustava u organizaciji planinskog turizma

MoReSCE: Razmena iskustava u organizaciji planinskog turizma

11. 9. 2018.

Drugi Samit planinskih centara Centralne Evrope – MoReSCE počeo je u ponedeljak, 10.septembra, na Zalatiboru, sa ciljem da definiše platforme za održivi razvoj planinskih centara, i to kroz održivi razvoj i planiranje, investicije, podsticaje i javno-privatna partnerstva, kao i marketing i brendiranje planinskih centara. Tokom drugog dana panela, akcenat je stavljen na razmenu znanja i iskustava učesnika, sa ciljem boljeg i bržeg razvoja ove oblasti turizma. Među govornicima našli su se veoma važna imena iz Srbije i inostranstva iz privatnog, javnog sektora, planinskih centara, lokalnih turističkih organizacija, nevladinih organizacija, kao i  predstavnici ski industrije iz Italije, Austrije, Švajcarske, Francuske, Slovačke, Hrvatske i Slovenije.  

Na samitu su glavne teme promovisanje planinskih centara Centralne Evrope, planiranje i dizajn planinskih centara, stvaranje održivih platformi za budućnost i pokazivanje uspeha, projekti EU za razvoj planinskih centara, kao i investicione mogućnosti i izazovi.

Direktor Javnog preduzeća Skijališta Srbije Dejan Ćika rekao je da je ovaj konferencija od izuzetnog značaja, jer se kroz razmenu iskustava unapređuje saradnja i pronalaze rešenja za probleme sa kojima se svi oni koji se bave turizmom širom Evrope suočavaju.

“Poznato je da je turizam kao privredna grana jedan od glavnih finansijskih pokretača države. Razvojem ski centara i planina kao turističkih destinacija, ne samo da se otvaraju nova radna mesta i privlače desetine hiljada turista, već se razvijaju i ostale grane privrede.

Svih ovih godina ulagali smo u planinske centre kako bismo postigli najviše standard. Kopaonik je zahvaljujući tome postao najtraženija skijaška destinacija u ovom delu Evrope, a Zlatibor obara sve rekorede posećenosti kako leti, tako i zimi. Stara planina, kao prva greenfield turistička investicija u zemlji, predstavlja jednu od destinacija za ozbiljnim potencijalom za dalja ulaganja”, rekao je Ćika.

Predsednik skijaških centara Slovenije Ernest Kovač rekao je da je dosadašnji koncept skijaških centara nedovoljan već da je neophodno da se uspostavi takva infrastruktura da planinski centri rade 365 dana u godini. “Ono što se sada radi na Kopaoniku i Zlatiboru, unapređenje i ulaganje u letnje sadržaje je ono što je trend i što se radi u celom svetu”, rekao je Kovač.

Član borda Međunarodne ski patrole Luka Sardeli rekao je da je ovaj Samit veoma važan, jer spasioci iz cele Evrope imaju mogućnost da iznesu iskustva sa kojima se susreću. “Veoma nam je važno da unapredimo način na koji će se skijašima pružati najbolja moguća pomoć na skijanju i ova razmena iskustava je dragocena”, rekao je Sardeli.

Predstavnik austrijske kompanije Doppelmyer Majkl Biterl rekao je da njhova kompanija odlično poznaje srpsko tržište, jer su na Kopaoniku od 2003.godine. “Od tada do danas, naša kompanija je izgradila više od 17 skijaških instalacija. Smatramo da je Srbija veliki potencijal što se same skijaše industrije tiče”, rekao je Biterl.

Direktor izvoza kompanije Leitner Dominik Bosio istakao je da je važno da se pokaže koliko je tehnologija važna i koliko može da doprinese razvoju planinskih centara, turističkih destinacijakao i za gradski prevoz. “Ulaganje u planinske centre koje iz godine u godinu raste u Srbiji je veoma osetno i smatramo da je ovo za nas veoma zanimljivo tržište”, kazao je Bosio.

Samit planinski centara Centralne Evrope MoReSCE traje do srede, 12.septembra u hotelu Mona na Zlatiboru.