Ljevnaić za Informer: Iza nas je najuspešnija sezona u ski centrima

Ljevnaić za Informer: Iza nas je najuspešnija sezona u ski centrima

09. 09. 2013.

Vršilac dužnosti generalnog direktora Javnog preduzeća Skijališta Srbije Dejan Ljevnaić ističe da su protekle zime oboreni svi rekordi kada je reč o srpskim skijalištima. „Tokom zime srpski skijaški centri zabeležili su ogromnu posećenost. Prethodna sezona bila je najuspešnija od kada postoji Javno preduzeće Skijališta Srbije, a 30 posto veći promet od prodaje ski karata je najbolji dokaz, kaže Ljevnaić u intervjuu Informeru.

Koji su dalji planovi?

Ranijih godina mnogo je uloženo u skijašku infrastrukturu. Skijaške staze su najuređenije u regionu, a mogu da se porede i sa ozbiljnim, velikim ski centrima širom sveta. Nadamo se da ćemo ostvariti sve ideje za modernizaciju, a to su šestosedi na najpolularnijim stazama Krčmar i Gvozdac.

Kako da srpske planine budu pune tokom cele godine?

Na Kopaoniku, Torniku i Staroj planini postoje rute za planinski biziklizam, žičare su opremljene adapterima za prenos bicikala. Na Kopaoniku je postavljen zip line, bob na šinama, tjubing staza, a slični sadržaju grade se i na Zlatiboru.

Da li nameravate da razvijete još neku planinsku destinaciju?

U planu je da se salokalnim samoupravama uključimo u projekat izgradnje ski centra Golija, koji bi već 2015/2016 trebalo da počne s radom, ako sve bude teklo po planu.

Šta je još potrebno da bi srpska skijališta bila konkurentna u odnosu na evropske ski centre?

Potrebni su promocija i popularizacija preko turističkih organizacija, zatim, da dobijemo organizovanje nekog od FIS takmičenja i da povećamo broj skjaša.

Šta nameravate da preduzmete kad je reč o privlačenju stranih gostiju?

Interesovanje za naše ski centre je veliko, a najviše iz regiona. Interesantno je da je kod Rumuna Kopaonik veoma tražena destinacija. Samo u prva četiri meseca ove godine na Kopaoniku je zabeležen porast u dolascima gostiju za 15,5 odsto, a u noćenjima 13,4 procenata u odnosu na isti period 2012. godine. Skijališta Srbije zato intenzivno radi na promociji putem domaćih i stranih medija, ali i učešćem na međunarodnim sajmovima i stručnim skupovima posvećenim turizmu i zimskim sportovima.

Imaju li naše planine imaju potencijala da postanu konkurentne po cenama i kvalitetu drugim skijaškim centrima u regionu?

Analize nam pokazuju da se sve više naših građana se vraća u domaće ski centre. Ski karte su daleko najjeftinije, čak i u našem regionu, a posebno kada se porede sa zapadnim ski centrima. Sva tri ski centra kompletno su pokrivene sistemom za veštačko osnežavanje. Skijaška sezona je produžena i do pet meseci, a novi sadržaji ih svake godine čine sve interesantnijim.

Planirate li da korigujete cenu ski pasa, kako bi on bio pristupačniji?

Ski pas u Srbiji je ubedljivo najjeftiniji u Evropi.  Ako uporedimo dva ski centra slična po veličini i kapacitetu, Kopaonik i Bansko, Evo primer dva približna ski centra, Kopaonik i Bansko, vidimo da je sedmodnevni ski pas na Kopaoniku oko 90 evra, dok je ista takva karta u Banskom 160 evra.

Šta ćete preduzeti da biste omasovili ovaj vid zimske rekreacije u Srbiji?

Intenzivno radimo na tome. Za početak potrebno je da ovaj sport koliko možemo približimo najmlađima.

STVARAMO USPEŠNE SKIJAŠE

Raste broj skijaša, ali smo i dalje neprepoznatljivi po skijaškim uspesima u evropskim i svetskim takmičenjima. Da li su na vidiku neki novi šampioni?

 Ove godine smo započeli saradnju sa Nevenom Ignjatović, našom trenutno najbolje rangiranom skijašicom. Ali to nije dovoljno da bi skijanje postalo popularno. Upravo zbog toga smo tokom protekle sezone obezbedili besplatno skijanje za decu sa teritorija opština na kojima se nalaze ski centri.